سرخط خبرها

در یک دهه گذشته؛ ۲هزار کودک در خراسان رضوی از نابینایی و ناشنوایی نجات یافتند

  • کد خبر: ۸۸۵۸۱
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
در یک دهه گذشته؛ ۲هزار کودک در خراسان رضوی از نابینایی و ناشنوایی نجات یافتند
با اجرای ۲ برنامه پیشگیرانه در بهزیستی خراسان رضوی ، دست کم ۲ هزار کودک در دهه گذشته از نابینایی ، کم‌بینایی ، ناشنوایی و کم‌شنوایی نجات پیدا کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت : بهزیستی استان ۲ برنامه نجات ۲هزار کودک از نابینایی و ناشنوایی در بهزیستی خراسان رضوی پیشگیری از آمبلیوپی و غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان را از سال‌ها پیش در دستورکار داشته و براساس آمار دست کم ۲ هزار کودک در دهه گذشته از نابینایی، کم‌بینایی، ناشنوایی و کم‌شنوایی نجات پیدا کرده‌اند.

غلامحسین دلبری اعلام کرد: مراکز مثبت زندگی، از این پس، به عنوان پایگاه‌های دائمی پیشگیری از آمبلیوپی در خدمت مردم هستند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی برای مسئولان این مراکز، افزود: برای مراکزی که در غربالگری تابلوخوانی بینایی مشارکت دارند، چارت E خریداری شده و با حضوری شدن مراکز آموزشی از جمله مهد‌های کودک، مراکز غربالگری نیز فعال شده‌اند.

به گفته این مسئول ، در مراکزی که غربال را با دستگاه‌های پلاس اپتیک انجام می‌دهند نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و این مراکز آماده اجرای طرح هستند.

دلبری اضافه کرد: مراکز بهداشت، مهد‌های کودک و مراکز مثبت زندگی در این طرح همکاری دارند و هماهنگی‌های لازم با بهداشت استان و آموزش و پرورش برای اجرای طرح انجام شده است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه در شهرستان‌های استان مقرر شده مراکز غیردولتی و دولتی در این زمینه همکاری داشته باشند، ابراز امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده شده و با حضوری شدن مراکز آموزشی، بتوان آمار غربالگری بینایی را به ۲۱۰ هزار کودک که سهمیه استان در سال جاری است، رساند.

در حال حاضر ۱۹۴ مرکز مثبت زندگی در خراسان رضوی در فرایند خدمت‌رسانی به مددجویان قرار گرفته‌اند که براساس راهبرد خدمات تخصصی محله‌محور و خانواده‌محور فعالیت می‌کنند.

این مراکز تقریبا تمام برنامه‌های پیشگیری بهزیستی را انجام می‌دهند و مددجویان از فعالیت این مراکز رضایت دارند، چون دسترسی به آن‌ها از نظر بعد مسافت و ارائه خدمات، راحت‌تر از بخش دولتی است.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->